Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Autobusovou dopravu na Frýdecko-Místecku čekají výrazné změny

2. 12 2013 | Obyvatele Frýdecko-Místecka čekají od 15. prosince výrazné změny v autobusové dopravě. V některých částech spojů ubude, zato se rozšíří území, na kterém bude jezdit frýdecko-místecká městská hromadná doprava. V dalších částech Moravskoslezského kraje nebudou změny přicházející s novými jízdními řády tak výrazné. Na tiskové konferenci o tom dnes v Ostravě informovali zástupci kraje a dopravních společností. 

Autobusy frýdecko-místecké MHD budou nově jezdit do obcí Staříč, Paskov, Žabeň, Baška, Staré Město a Janovice. Ředitel osobní dopravy společnosti ČSAD Frýdek-Místek Jakub Vyvial řekl, že tarify MHD jsou pro cestující výhodnější než u příměstských autobusů a že všude v místech, kde firma městskou hromadnou dopravu rozšířila, se počet cestujících zvedl o desítky procent. 
    
"To očekáváme i v těchto oblastech, kdy najednou cestující z Janovic, z Bašky, kteří byli vždycky odkázáni na příměstskou dopravu v rámci nějakého tarifu kilometrického, budou moci jet za desetikorunu v podstatě v jakémkoli úseku až do města a potom pokračovat dále, třeba směrem na Paskov, na Žabeň, nebo na Hukvaldy, nebo na Krásnou," řekl Vyvial. 
    
Změny čekají také cestující z oblasti Vojkovic a Dobratic, kteří budou muset ve Vyšních Lhotách hlavně mimo špičku přestupovat na linky směrem do Frýdku-Místku. Na změny se musí připravit i lidé v Kozlovicích. Těm podle Vyviala ČSAD nabídne alternativní trasy i nové linky, které pojedou až do Ostravy, ale mimo špičku může jezdit spojů méně. 
    
Jednatel společnosti Koordinátor ODIS, která v kraji koordinuje regionální dopravu, řekl, že menší změny doznají autobusové linky 591 a 592 spojující Ostravu s Orlovou a Dětmarovicemi na Karvinsku. Většina spojů na těchto linkách nepojede v krajském městě až na ÚAN, ale skončí na hlavním nádraží. 
    
V samotné Ostravě se od ledna změní struktura jednotlivých jízdenek. Místo dvou druhů jízdenek, čtvrthodinové a hodinové, budou tři: desetiminutová, půlhodinová a hodinová. Cena celodenní jízdenky se pak zvýší ze 75 na 80 korun. U dlouhodobých jízdenek v Ostravě zavádí podnik dvojí ceny, kterými zvýhodňuje majitele čipových karet oproti cestujícím s tradičními papírovými kupony. 
    
V tarifních zónách Region, tedy zónách mimo velká města, zdraží dlouhodobé jízdenky pro seniory od 70 let. Cena síťové jízdenky na 180 dní stoupne ze 400 na 500 korun, cena jízdenky na 365 dní se zvýší se 700 na 850 korun. Stejskal řekl, že to souvisí s dalším rozšířením možností používání této jízdenky v rámci Moravskoslezského kraje. Cestující, kteří budou platit v hotovosti u řidiče za jednotlivé jízdenky, zaplatí o korunu víc než dosud. 
    
Stejskal řekl, že od ledna se ke krajskému systému integrované dopravy ODIS připojí i MHD v Bruntále. Ceny MHD v Bruntále se sloučí s cenami ODIS. "Podobně se tak stane ve městě Krnově, kde městská hromadná doprava do ODIS zařazena byla už několik let, ale platily zde ještě další ceny pouze určené pro MHD. I tady dochází ke sloučení do jednoho ceníku," řekl Stejskal.
 
zdroj: ČTK

Diskuse

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO